Missie
Organisaties kleurrijk maken
Overal om ons heen is cultuur. Als we gaan reizen zijn we hier vaak heel erg van bewust. En als we naar het museum of naar het theater gaan, gaan we om wat 'cultuur te snuiven'. Maar cultuur zie je niet alleen maar op een dagje uit of als je op reis gaat. Ook dichtbij, in de organisaties waar we werken is sprake van cultuur. Soms is cultuur dichtbij voor ons lastiger te omschrijven. Wat is onze organisatiecultuur nou eigenlijk, en hoe kunnen we deze beter begrijpen? Hoe gaan we om met cultuurverandering, en wat is er voor nodig om hier goed leiding aan te geven? En vooral belangrijk: hoe zorgen we nou echt voor een krachtige en kleurrijke organisatiecultuur?
Uit onderzoek blijkt dat organisaties die investeren in hun cultuur voordeel hebben op anderen die dat niet doen omdat ze:
hogere winsten boeken;
tevredener en gelukkiger medewerkers hebben;
de juiste mensen weten aan te trekken en aan te nemen;
zich beter weten te onderscheiden;
een duidelijke waarde propositie hebben.
Kleurrijke organisaties hebben oog voor het individu en het collectief, en zij weten wat hun waarden zijn. Daarbij zijn ze niet bang om zo nu en dan buiten de lijntjes te kleuren: om te experimenteren, vernieuwen en innoveren.
Met mijn expertise, gedrevenheid én vermogen om cultuur praktisch en hanteerbaar te maken help ik organisaties om hun cultuur te verbeteren. Misschien ook wel die van jou!
Kleurrijke groet,
Janny